Novosti

SUDJELOVANJE CENTRA NA PANELU O POLJOPRIVREDNIM I PREHRAMBENIM PROIZVODIMA

U sklopu međunarodne konferencije “Budućnost zajedničke poljoprivredne politike Europske unije“ koja se već dva dana odvija na Zagrebačkom velesajmu danas je održana panel rasprava na temu “Poljoprivredni i prehrambeni proizvodi – jesu li hrvatski brend?”.

Organizatori Konferencije su Grad Zagreb, Europska komisija i Zagrebački velesajam, a suorganizator Ministarstvo poljoprivrede.

Sudionici konferencije bili su Patricija Hegedušić, voditeljica Službe za oznake pri Ministarstvu poljoprivrede, Dubravka Živoder iz Hrvatske poljoprivredne agencije, Nevenka Gašparac, voditeljica Odjela za kvalitetu iz Hrvatske gospodarske komore, Dina Tomšić, direktorica Zagrebačkog velesajma, Ljubica Ajduković Ugarković iz Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, Jasmina Kurtanjek iz Ministarstva zdravstva te mr.sc.Edina Mešić iz Centra za certificiranje halal kvalitete.

Da bi proizvod bio prepoznatljiv mora biti konkurentan (sposobnost proizvoda da bar u jednoj karakteristici bude bolji od drugog sličnog proizvoda na tržištu) i kvalitetan (najvažniji faktor za konkurentnost). Ono što je ključno za konkurentnost su posebne prednosti koje će proizvod staviti u bolji položaj u odnosu na konkurentske proizvode kao i dodatna informacija o kvaliteti. O pravom značenjem certifikacijske oznake halal i šta ona zapravo garantira prisutne je detaljnije upoznala mr. sc. Edina Mešić, predstavnica za kvalitetu Centra za certificiranje halal kvalitete. Često se halal oznaka interpretira isključivo kao garancija da određena mesna prerađevina ne sadrži svinjsko meso. Istina da u halal proizvodima nema svinjskog mesa, ali to nije jedino značenje ove oznake. Halal je riječ arp porijekla, znači nešto što je dozvoljeno, te obuhvaća cjelokupan  stil života. Halal oznaka kvalitete također garantira vrhunske sanitarno – higijenske standarde proizvodnje, te je definitivno garancija zdravstvene sigurnosti hrane. Oznaka halal kvalitete dodatna je garancija svim potrošačima da konzumiraju dodatno provjeren i kvalitetan proizvod. Stoga i ne iznenađuje činjenica da u svijetu vlada velika potražnja za proizvodima sa halal oznakom, a mnoge svjetski etablirane kompanije se trude postići da se njihovi proizvodi plasiraju na trenutno najbrže rastuće tržište svijeta a sve u cilju da se ne propuste prilike koje se na istom tržištu nude, rekla je Mešić.