
Uspješno održan 3. Halal Business Forum
U organizaciji Centra za certificiranje halal kvalitete uspješno je održan treći po redu Halal Business Forum, u Zagrebu, u hotelu Westin, 2. i 3. listopada 2023. godine.
Forum je i ove godine okupio relevantne sugovornike iz cijelog svijeta, kao i trenutne te potencijalne sudionike halal tržišta iz 30-ak zemalja svijeta. Primarni fokus ovogodišnjeg foruma bio je na konceptu cirkularne ekonomije, koji ima za cilj minimiziranje otpada i maksimiziranje učinkovitosti dok istovremeno ističe važnost suradnje i inovacija unutar industrije i akademske zajednice.


Pokrovitelji ovog najvećeg halal događaja u Europskoj uniji su Ministarstvo turizma i sporta i Ministarstvo poljoprivrede Republike Hrvatske, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a partneri su Hrvatska gospodarska komora, Turistička zajednice Grada Zagreba, Advantage Austria, Islamic Development Bank (ISDB), Islamic Chamber Research and Information Center (ICRIC) Standards and Metrology Institute for Islamic Countries (SMIIC), United World Halal Development (UNWHD), World Halal Summit (WHS), British Islamic Trade Association (BITA) Halal Focus, Sandžak TV i drugi.
Tijekom dvodnevnog događanja održani su brojni poslovni razgovori (B2B), a Podravka d.d., Perutnina Ptuj Pipo d.o.o., Škokić d.o.o., Pik Vrbovec plus d.o.o., Grbić d.o.o., Ard' Natural Cosmetics, Sarajevo Business Forum predstavili su svoju ponudu halal proizvoda i usluga na sajamskom dijelu foruma.


„Predstavlja mi zadovoljstvo da Vam mogu izraziti dobrodošlicu na treći po redu Halal Business koji je ujedno jedinstvena prigoda za povezivanje između proizvođača i pružatelja usluga s halal tržištem“ riječi su kojima je doc. dr. sc. Aldin Dugonjić, rukovoditelj Centra, pozdravio nazočne goste iz 30-ak zemalja svijeta i predstavnike hrvatskih tvrtki s halal certifikatom.
Važan doprinos svečanosti otvorenja svojim govorima dali su akademik Aziz ef. Hasanović ispred Mešihata Islamske Zajednice u Hrvatskoj, gospodin Amer Bukvić, generalni direktor Odjela za globalnu praksu i suradnju Islamske razvojne banke iz Kraljevine Saudijske Arabije, gospođa Slavija Jačan Obratov direktorica sektora za sustav turističkih zajednica i razvoj proizvoda Hrvatske turističke zajednica, gospodin Ihsan Övüt, generalni tajnik SMIIC-a (Institut za mjeriteljstvo i standarde islamskih zemalja), te g. Hrvoje Bujanović, državni tajnik pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja.

Ovom prigodom svim partnerima, sponzorima i podržavateljima Halal Business Foruma uručena su priznanja za izniman doprinos u razvojnim projektima Centra za certificiranje halal kvalitete.


Priznanja su uručena: Vindija d.d., Mlinar pekarska industrija plus d.o.o., Podravka d.d., New Bakery d.o.o., Hrvatska industrija šećera d.d., Pik Vrbovec plus d.o.o., Škokić d.o.o., Perutnina Ptuj Pipo d.o.o., Clarum d.o.o., Anamaria Company d.o.o., Croatia Airlines, Turkish Airlines, Drniška tradicija d.o.o. Elcon PP d.o.o., Atlantic grupa d.o.o., Pekar d.o.o.

Za kraj svečanosti otvorenja, dodijeljen je certifikat tvrtci Chevap House. Chevap house, nova je foody destinacija u Splitu koja popularni fast food ćevap stavlja u fokus kao gastronomski izazov.

U sklopu dvodnevnog programa održan je hrvatsko-iranski poslovni forum gdje je osim panela u kojem su sudjelovali iranski i grvatski gospodarstvenici omogućeni i poslovni susreti predstavnika ovih dviju zemalja.

Koncept cirkularne ekonomije, što je i moto Halal Business Foruma koji ima za cilj minimiziranje otpada i maksimiziranje učinkovitosti resursa, dobiva zamah širom svijeta. U kontekstu halal potrošnje, ovaj koncept dobiva jedinstvenu važnost jer se usklađuje s principima održivosti i odgovorne potrošnje. Kako bismo odgovorili na problem otpada, moramo reformirati obrasce proizvodnje i potrošnje i na taj način utjecali na ponašanje proizvođača, tržišta i potrošača.

Ovo naglašava važnu ulogu koju religije i uvjerenja kao sustavi vrijednosti imaju u oblikovanju aktivnosti i razvoja društva. Sjajan primjer ovakvog sustava vrijednosti je halal tržište koje se zadnjih godina iz jedne specifične tržišne niše obuhvatilo cjeloukupni lanac opskrbe uključujući financiranje, nabavu, proizvodnju, radnička prava, logistiku i marketing. Takvi modeli ne samo da postižu društveni i ekološki rast, već također usmjeravaju zadovoljstvo i pristanak potrošača usklađujući se s njihovim uvjerenjima i vrijednostima.


Koje su to inovativne metode obrade hrane koje smanjuju stvaranje otpada, koja je uloga poslovnih događaja za pronalaženje partnera i B2B umrežavanja, kako se principi islamskog bankarstva mogu implementirati u konvencionalno poslovanje, kako se načela cirkularnog gospodarstva mogu primijeniti na halal turizam, važnost suradnje između obrazovnih institucija i Halal industrije, važnost izgradnje povjerenja i kredibiliteta u halal marketingu i medijima?

Na ta, kao i mnoga druga pitanja odgovore su ponudila 34 vrhunska stručnjaka koji su sudjelovali u šest panel rasprava kroz brojne teme halal tržišta; od proizvodnje, turizma, prehrane, standardizacije, medija i marketinga do bankarstva i financija.
Neki od zaključaka su:
- standardizacija u halal certifikacijskom procesu nameće se kao održivo rješenje za brojna certifikacojska tijela širom svijeta
- U području islamskog bankarstva, ulaganje u ljude predstavlja jedan od ključnih segmenata u daljnjem razvoju
- Naši dnevni mediji trenutačno ne uspijevaju adekvatno predstaviti poslovne prilike te bi trebali biti proaktivniji u osmišljavanju zanimljivih programa koji će zadovoljiti interese mladih.
- Potreban je strateški razvoj halal putničkih tura osmišljenih radi optimiziranja doživljaja svakog halal turista koristeći storytelling kao snažan alat u približavanju razliičitih kultura i tradicija.
- Potraga za znanjem je cjeloživotno putovanje koje nadilazi formalno obrazovanje. Sveučilišta imaju ključnu ulogu u premošćivanju jaza između teorije i prakse, a mladi studenti mogu steći praktična iskustva kroz volontiranje i praksu u raznim tvrtkama.
- Iznimno je važna uloga standardizacijskih tijela pri postavljanju okvira za inovacije u halal proizvodnji.
U završnoj riječi istaknuto je da koncept cirkularnosti u gospspodarstvu potiče prenamjenu i ponovnu uporabu kako bi riješili problem otpada. Kako bi ovaj model uspio neophodan je pomak prema etičkom tržištu, koje potiče odgovornu potrošnju i proizvodnju. Za realizaciju ciljeva potrebno je zajedništvo i sinergija potrošača, proizvođača, certifikacijskih tijela, vlasti i obrazovih institucija .
- Log in to post comments