
Izazovi halal ekonomije u Europi predstavljeni na međunarodnom halal sajmu u Eindhovenu
Halal Expo Europe, jedan od međunarodnih sajmova halal proizvoda i proizvođača u Europi održan je po drugi puta u Beursgebouw Eindhovenu od 17.-18. travnja 2016. Na sajmu je sudjelovalo 100 izlagača iz 20 zemalja, Nizozemske, Turske, Njemačke, Malezije Belgije, Saudijske Arabie, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Francuske, Egipta, Moroka, Pakistana, Denske, Ghane, Tunisa, Iraka and Alžira. Pored izlagačkog djela održani su i edukativni seminari na temu halal globalnog tržišta, hrane , halal turizma i kozmetike.
Hrvatsku je među panelistima predstavio Aldin Dugoonjić, rukovoditelj Centra za certificranje halal kvalitete, ujedno i jedini predstavnik iz zemalja jugoistočne Europe.
Rukovoditelj je predstavio trenutne izazove halal ekonomije u Europi te mogućnost regionalnog razvoja halal industrije kroz koncept halal turizma.
Nastavno na činjenicu da u zadnjoj dekadi halal industrija u svijetu pozitivno utječe na ekonomski rast mnoge međunarodne korporacije iz svijeta posluju prema standardima halal kvalitete.
„ Europsko tržište halal hrane za sada je procijenjeno na 66 milijardi USD sa populacijom od 50 milijuna muslimana. Za poduzeće iz regije koje se bavi halal hranom, europski muslimani najtraženija su ciljna grupa jer su najbliži, a njihova kupovna moć veća je od onih u mnogim islamskim zemljama. Da halal hrana nije “rezervirana” samo za muslimane pokazuje činjenica po kojoj je za proizvođače mesa halal tržište najperspektivnije u svim vodećim europskim zemljama. Od europskih zemalja najveća tržišta halal proizvoda i usluga su u Francuskoj (tržište Francuske apsorbira promet halal proizvoda od cca tri milijarde eura godišnje) i Velikoj Britaniji „ istaknuo je Dugonjić.
Dugonjić je posebno predstavio pozitivan primjer regije. Naime, prvenstveno registracijom Halal norme u Institutu za standardizaciju u BIH te kasnije preuzimanju istog od strane Hrvatskog zavoda za norme uspostavljeni su dobri temelji za razvoj halal industrije. Ponukani pozitivnim rezultatima razvoja halal turizma u RH te ujedno i stvaranjem novog branda kroz promociju Hrvatske kao Halal Friendly Destinacije , danas je u RH certificirano 23 ugostiteljska objekta i 7 turističkih agencija.
U svojoj zavšnoj riječi Dugonjić je naveo da je za daljni rast i napredak potrebno stvaranje novih proizvoda i usluga (halal certificirani proizvodi i usluge),promocija halal certificiranih proizvoda i usluga na halal tržištima( nastupi na nacionalnim štandovima), rast potrošnje na domaćem tržištu koji se stvara: jačanjem svijesti potrošača o halal certificiranim proizvodima i uslugama, korištenjem halal certificianih proizvoda od strane ugostitelja koji žele biti nositelji halal certifikata, dolaskom turista i poslovnih ljudi sa halal tržišta te povezivanjem gospodarskih i turističkih čimbenika u regiji i zajedničkim djelovanjem na tržištu jer jedino zajedničkim djelovanjem možemo i uspjeti.
- Log in to post comments