Skoči na glavni sadržaj
halal turizam,Hrvatska
halal turizam,Hrvatska

Održan okrugli stol "Halal turističko tržište, perspektive za rast i razvoj"

U organizaciji  Centra za certificiranje Halal kvalitete pri Islamskoj zajednici u Hrvatskoj održan je okrugli stol na temu "Halal turističko tržište, perspektive za rast i razvoj" koji je ujedno najava prvog međunarodnog halal kongresa što će se održati od 2. - 4. studenog 2016 u Opatiji u sklopu proslave 100 obljetnice institucionalnog priznanja Islama u Republici Hrvatskoj. Na okruglom stolu sudjelovali su:

  1. Ministarstvo turizma,  g. Ivo Bašić, savjetnik ministra,
  2. Mešihat Islamske zajednice u Sloveniji, g. Ibrahim Malanović, zamjenik muftije slovenskog i g. Fahrudin Smajić,
  3. Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, g. Jasmin Devlić, sektor za gospodarsku bilateralu, gđa. Nada Miljan i gđa. Martina Ban Juraj, sektor za konzularne poslove,
  4. Agencija za certificiranje halal kvalitete u Bosni i Hercegovini, g. Valdet Peštalić, šef odjela za edukaciju i g. Mirsad Arnautalić, stručni suradnik,
  5. Veleposlanstvo Republike Turske u Hrvatskoj, gđa. Ebru Arisoy, viša savjetnica za trgovinu
  6. Hrvatska turistička zajednica, gđa. Slavija Jačan Obratov, voditeljica odjela za podršku destinacijama
  7. Hrvatska gospodarska komora-sektor za turizam, gđa Sanela Vrkljan
  8. Turistička zajednica grada Zagreba, g. Zlatan Muftić, voditelj kongresnog ureda
  9. Turistička zajednica grada Opatije, g. Goran Pavlović, menadžer za kongresni i ostale oblike turizma
  10. Udruga hrvatskih putničkih agencija, gđa. Ivana Maltar, voditeljica ureda
  11. Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta, prof.dr.sc. Olivera Jurković Majić
  12. Kraš d.d. , g. Igor Velić, menadžer kvalitete
  13. Naše Klasje d.o.o., g. Zoran Šimunić, direktor
  14. Milla d.o.o., g. Zvonko Hladnik, direktor
  15. Hotel Esplanade, gđa. Željka Ćuturić, prodajni predstavnik
  16. Hotel Turist Varaždin, g. Boris Cimerman, direktor smještaja
  17. Nerida Oasis putnička agencija d.o.o., gđa. Aida Merdžanović, direktorica
  18. Abacus Tours, g. Alan Starešina, direktor i gđa. Jelena Babić, prodajni predstavnik
  19. Bermin Meškić, član Upravnog odbora Centra za certificiranje halal kvalitete

Skupu je nazočio muftija dr. Aziz ef. Hasanović, u pratnji šefa kabineta mr.sc. Nermina ef. Botonjića, najavljujući ujedno međunarodni kongres World Halal Day 2016 koji će se održati u studenom u Opatiji.
 

muftija dr.sc. Aziz ef. Hasanović muftija dr.sc. Aziz ef. Hasanović

 

Muftija Islamske zajednice u Hrvatskoj dr. Aziz ef. Hasanović istaknuo je kako će se taj veliki i važan svjetski trodnevni kongres o halalu održati u Hrvatskoj baš u godini kada se obilježava 100 godina od priznavanja Islama u Hrvatskoj.

"Proslava te velike obljetnice, s kakvom se može pohvaliti još samo Austrija, održat će se 27. travnja, a svjetski kongres o halalu u studenom u Opatiji dodatno će promovirati Hrvatsku koja ima velik potencijal da se izvozno i pogotovo turistički još više približi tržištima kojima je taj certifikat važan pri odabiru proizvoda i usluga", poručio je muftija Hasanović.

Dodao je da kada su prije šest godina pokrenuli Centar za Halal nisu ni slutili koliko će odaziva za suradnjom i certificiranjem imati od raznih institucija, tvrtki i pojedinaca za razvoj te 'priče'. Halal certificiranje u Hrvatskoj se provodi od 2007., a Centar je osnovan 2010. s ciljem promocije halal norme i proizvoda s tim certifikatom, koji su u prvom redu namijenjeni potrošačima muslimanima, ali i svima drugima koji brinu o svom zdravlju, istaknuo je rukovoditelj Centra Aldin Dugonjić.

"Trenutno u Hrvatskoj 61 proizvođač, 23 ugostiteljska objekta (hoteli, restorani) te sedam turističkih agencija imaju halal certifikat i svi su s time manje-više pojačali svoje poslovanje, a zahtjevi nam stižu i dalje, pogotovo iz farmaceutske industrije, kao što se i pojačava suradnja s različitim ustanovama u Hrvatskoj, među kojima su sve češće i zdravstvene ustanove", iznio je Dugonjić.

Dodaje kako prostora za suradnjom ima još, pogotovo u turizmu jer ima još regija gdje primjerice nijedan hotel nema taj certifikat, poput Dalmacije, ili ga ima tek jedan, poput Sol Umaga u Istri i Rixosa u Dubrovniku. Najviše je takvih hotela u Zagrebu, dok među proizvođačima prevladavaju oni koji proizvode hranu i kozmetiku.

 "Krajnji cilj Centra, za što ćemo iskoristiti priliku i na predstojećem kongresu te na turističkom sajmu u Dubaiju u suradnji s HTZ-om, je privući investitore iz muslimanskog svijeta u Hrvatsku da investiraju u turizam i druge sektore, od kojih je za sada prisutna samo Turska koja investira, a bogate zemlje iz Arapskog zaljeva to još uvijek ne rade", poručio je Dugonjić.

Po podacima koje je iznio, ukupno svjetsko halal tržište prošle je godine vrijedilo 1.800 milijardi američkih dolara, a procjenjuje se da će do 2020. narasti na 2.600 milijardi dolara, što su jasni pokazatelji da se na tom tržištu treba više raditi.

Da se poslovanje bolje širi i razvija nakon certificiranja halalom potvrdili su na okruglom stolu i direktor zagrebačke tvrtke Milla (prirodna kozmetika) Zvonko Hladnik koja se sprema izvoziti u Indoneziju, Senegal i Njemačku, tvrtka Naše klasje povećala je izvoz u BiH (30%), Bliski istok te zapadnu Europu. Direktor smještaja varaždinskog hotela Turist, Boris Cimerman naglasio je  da im je halal otvorio brojne prilike na tržištima muslimanskih zemalja gdje sve više izvoze i odakle im dolazi sve više partnera i turista.

Profesorica marketinga Olivera Jurković Majić istaknula je da certificiranje u turističkom sektoru u Hrvatskoj još nije dovoljno profitabilno. "U Hrvatskoj je nužno osnovati halal klaster kako bi se iskoristio ovaj ogroman potencijal", smatra Jurković Majić. Podršku tom procesu daje i Ministarstvo turizma koje, po riječima savjetnika ministra Ive Bašića, potiče sve što pridonosi jačanju konkurentnosti hrvatskog turizma.

Zaključnu riječ imao je rukovoditelj Centra zahvalivši se svim sudionicima na iznesenim prijedlozima i razmišljanjima te na kraju iznio nekoliko glavnih zaključaka.

Halal turizam ima ogroman potencijal za razvoj no kako bismo ga mogli razvijati potrebna je daljnja edukacija i veća informiranost o halalu, povećanje broja certificiranih objekata te regionalno udruživanje jer jedino zajedničkim naporima i sinergijom možemo polučiti rezultate“, zaključio je Dugonjić.
 

Izvori:

http://www.poslovni.hr/hrvatska/hrvatska-moze-postati-halal-oaza-a-kaska-309542 http://limun.hr/main.aspx?ID=1068099 http://www.vecernji.hr/hrvatska/halal-turizam-u-svijetu-okrece-140-milijardi-dolara-1064631